Первинні документи на підприємстві, дії у разі їх втрати (знищення)
Онлайн-лекторій 27 липня 2022 року
День(и)
:
Година(и)
:
Хвилин(и)
:
Секунд(и)
Організатор: Всеукраїнська Спілка Автоматизаторів Бізнесу
В ПРОГРАМІ ОНЛАЙН-СЕМІНАРУ “ЛЕКТОРІЙ”:
- Що є первинним документом. Рахунок-фактура, договір, ВМД, бухгалтерська довідка, наказ по підприємству – первинні документи?
- Вимоги до складання первинних документів. Чи можна заповнювати у змішаний спосіб.
Особливості для електронних первинних документів. Чи є електронний документ – оригіналом. Чи треба роздруковувати електронні первинні документи. Чи обов’язково в договорі з контрагентом прописувати можливість використовувати електронні документи, чи можна по замовчуванню? Чи можна внутрішні первинні документи вести в електронному вигляді і що для цього потрібно? - Хто може складати та підписувати первинні документи. Чи треба затверджувати перелік таких осіб? Чи може особа підписувати первинні документи будучи у відпустці, відрядженні? Чи можна використовувати символ «ꞌ» в ситуації, коли документ підписує особа, яка заміняє відповідальну?
- Форма первинних документів. Чи обов’язково використовувати типові форми? Якими формами користуватися після відміти типових форм для документування операцій з основними засобами, МШП та запасами? Як правильно затвердити власно розроблені форми первинних документів?
- Обов’язкові реквізити:
- назва документа (форми)
- дата складання. Чи можна оформляти на будь-яку дату? Якщо оформити початком операції чи через тиждень-два по завершенню – це буде порушенням? Якщо акт підписано контрагентом іншою датою, – що вважати датою оформлення? Яка дата складання/оформлення електронного документа?
- назва підприємства
- зміст та обсяг господарської операції. Чи можна при наданні послуг обійтись загальними фразами, чи треба розшифровувати? Рекомендації суддів та позиція Мінфіну. Чи можна вказувати спецкоди (партномер) товарів, а не їхні назви?
- одиниця виміру. Чи у всіх документах треба вказувати вартісний вираз чи можна обмежитися лише натуральним? Треба в подорожніх листах зазначати використання не лише в літрах, а й у грн? Чи можна лише в акті на списання ПММ вказати вартість, а в подорожніх листах лише в літрах?
- посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення
- особистий підпис або інші дані, що надають змогу ідентифікувати особу. Чи можна використовувати факсиміле? Чи треба писати власне ім’я та прізвище? Якщо вказано ініціали і прізвище – це порушення?
- Печатка – обов’язковий реквізит?
- Які помилки в реквізитах не є значними (коли первинка з помилками не втрачає свого статусу). Що каже суд. Немає прізвища особи, що брала участь у господарській операції – чи буде документ первинним?
- Зміни у правила організації діловодства на підприємстві під час воєнного стану
Галина Морозовська (експерт з питань бухгалтерського обліку та оподаткування) розповість про вимоги до первинних документів на підприємстві та про процедуру дій у разі їх втрати (знищення), у тому числі через воєнні дії.
Юлія Щербина (керівник проектів FlyDoc, компанія “СОФТКОМ”) розкаже про FlyDoc – сучасний та зручний сервіс для організації документообігу на підприємстві.